Niemcy kwestionują zakaz dla silników spalinowych

Udostępnij:

Mimo decyzji UE o zakazie sprzedaży nowych samochodów spalinowych od 2035 spory wokół zasadności tego tematu nie milknął. Zwolennicy argumentują, że Europa jest od 5 do 10 lat za Chinami w opracowaniu pojazdów elektrycznych. Jeśli koncerny mają spotęgować wysiłek ich produkcji, nie należy stwarzać nadziei, że zakaz zostanie zniesiony lub rozmyty.

Silnym zwolennikiem zakazu jest Francja, ale Niemcy zawarły sojusz z Włochami i niektórymi krajami Europy Wschodniej, sprzeciwiając się planowanemu wycofaniu silników spalinowych, chyba że samochody na e-paliwa zostaną zwolnione z zakazu.

Samochody elektryczne na baterie są droższe niż samochody z silnikiem spalinowym. Powiedział, że sprawi to, że mobilność będzie mniej dostępna dla wielu ludzi po zakazie używania samochodów spalinowych.

Porsche i VW Group zainwestowały w rozwój e-paliw. Paliwa są hydrolizowane z wody i dwutlenku węgla w procesie, który może wykorzystywać wyłącznie zrównoważoną energię – ale w bardzo dużych ilościach, które według krytyków mogłyby być lepiej wykorzystane gdzie indziej. E-paliwa są również na tym etapie zbyt drogie, chociaż zwolennicy twierdzą, że koszt spadnie wraz ze skalą ich produckji.

Jak widać, ocena zakazu przez państwa jest uzależniona od interesów rodzimych koncernów.