Amazon logistyczny bierze biznes FedEx i UPS

Udostępnij:

Amazon podał w swoim raporcie zysków za pierwszy kwartał 2021 roku, że jego nakłady inwestycyjne wzrosły o 80% w porównaniu z rokiem poprzednim, aby zwiększyć przepustowość własnej sieci logistycznej o 50% rok do roku.  Amazon wysyła obecnie sam 72% własnych paczek, w porównaniu z 46,6% w 2019 roku. Nie zadowala się dostarczaniem tylko produktów zakupionych na własnej stronie, bezpośrednio i skutecznie konkurując z FedEx i UPS.

W 2014 roku Amazon zaczął budować swoją globalną sieć transportową od podstaw. Siedem lat i 10 miliardów dostaw dalej Amazon ma 400 000 kierowców na całym świecie, 40 000 półciężarówek, 30 000 furgonetek i flotę ponad 70 samolotów.

Amazon chce być nowym rodzajem usługi logistycznej, w której wszystko może dotrzeć nie dość, że wszędzie, ale także szybko. Niebagatelna w tym rola perfekcyjnych algorytmów Amazona.

Polecamy artykuł o modelu biznesowym Amazon, również w kontekście jego obecności w Polsce “Amazon weźmie wszystko?”  https://businessdialog.pl/artykuly/amazon-wezmie-wszystko