Liczy się marka – mówi Georgette Mosbacher, b. ambasador USA w Polsce

Udostępnij:

14 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Raffles Europejski odbyła się konferencja zorganizowana przez Związek Przedsiębiorców i Pracodawców (ZPP), poświęcona przyszłości relacji transatlantyckich, ktorej jednym z głównych punktów programu była rozmowa z Georgette Mosbacher, byłą Ambasador Stanów Zjednoczonych w Polsce w latach 2018-2021. W rozmowie prowadzonej przez Martę Poślad z Google, Mosbacher podzieliła się swoimi refleksjami na temat współpracy transatlantyckiej oraz jej roli w bezpieczeństwie regionu.

Ambasador Mosbacher zwróciła uwagę na znaczenie budowania silnej marki przez Polskę na arenie międzynarodowej, podkreślając, że kraj powinien bardziej aktywnie inwestować w promowanie swojego wizerunku.

Liczy się marka. Powinniście wyjść na zewnątrz, pokazać swoje zalety i wskazać, na co szukacie (w sensie konkretne firmy) kapitału na inwestycje i projekty. Ale to się w ogóle nie dzieje. – powiedziała Mosbacher.  Natomiast w kontekście bezpieczeństwa, była ambasador podkreśliła wagę wydatków na zbrojenia, zaznaczając, że Polska odgrywa w tej dziedzinie rolę lidera.  Podkreśliła to również w kontekście marki Polski. Musicie pracować nad swoją marką, tak jak liczy się “Made in USA, “Made in Germany”, “Made in Italy”. Dla Polski takim znakiem rozpoznawczym mogą być bezpieczeństwo i budowa przemysłu zbrojeniowego. – stwierdziła.