Mniej renegocjacji, raczej nowe otwarcia – po spotkaniu w Lublinie

Udostępnij:

W czwartek 10.02.22 w Lublinie wystartowała nowa edycja programu “Made in Poland/Wyprodukowane w Polsce”, wzmacniająca firmy w Polsce w zajęciu korzystniejszego miejsca w przebudowujących się łańcuchach dostaw. Planowaliśmy rozmowę głównie o ryzykach, jednak większość obecnych menedżerów i przedsiębiorców wolała skupić na szansach.

 Dariusz Reda, lider zespołu “Liderzy przyszłości XXI” w tym programie powiedział m.in:

“Wszyscy są w takiej samej sytuacji, wszyscy odczuwają wzrost kosztów i niepewność popytu. Renegocjacje umów czy negocjacje cenowe z dostawcami niewiele więc wniosą do ustabilizowania marży czy wzrostu biznesu. Trzeba uciekać do przodu w nowy asortyment, na nowe rynki, w nowe branże. Tam ceny surowców, pracy czy energii będą traktowane jako dane wyjściowe do kalkulacji, a nie jako parametry, które gwałtownie zmieniły się na niekorzyść.

Warto także zastanowić się, czy nie zejść z pewnego poziomu uslug czy produktów – ale trochę, powiedzmy umowne 15%, utrzymując go ciągle na wystarczającym klientowi poziomie – aby odtworzyć sobie zasoby do tej zmiany oferty czy rynku. Na tę obniżkę jakości jest aktualnie przyzwolenie społeczne i biznesowe ze względu na usilne eksponowanie negatywnych zjawisk, np. wzrostu kosztów energii czy surowców.”

Więc wniosków i rekomendacji z tego spotkania – niebawem.